Heel veel bays en regen

20 juli 2017 - Takapuna, Nieuw-Zeeland

Ik werd wakker na elf uur geslapen te hebben. Daar was ik wel aan toe na zo’n lange reis. Vandaag kwamen Cynthia en Joost. Cynthia is een vriendin van Denice die ook haar stage heeft gedaan in Nieuw-Zeeland. Voordat ze kwamen nam Marijke ons nog mee naar andere strandjes; Cambells bay, Mairangi bay, Murrays bay, Browns bay, Long bay en waarschijnlijk vergeet ik er nog wel wat. Het regende de hele tijd, maar ik genoot van het uitzicht en de ruige zee.

Denice en de ruige zeeBij één van de baaienBaai nr...Het muziekale talent van DeniceNetjes de auto in

Het is hier nu midden winter. De zon komt om half 8 op en gaat om vijf uur al onder. De winter hier is wel heel anders. Het is hier nu best koud, maar als de zon schijnt is het meteen lekker warm en heb ik eerder een lente gevoel. Ook bloeien er enkele bloemen en hebben sommige bomen bladeren. ’s Middags was het gezellig met Cynthia en Joost. Omdat het regende zaten we gewoon lekker binnen en speelde Five Crowns. Een leuk kaartspel, waar ik alleen niet zo goed in was (of ik had geen geluk). We aten een lekkere zalmpasta en Cynthia en Joost besloten te blijven slapen omdat het buiten stormde. We aten een Jelly tip ijsje (bekend ijsje in Nieuw-Zeeland) bij de open haard.

Ijs (Jelly Tip) bij de openhaard

Toen we bijna in bed waren, hoorde we een gil van Marijke. Één van de katten had een rat gevangen.

De regen