Vervelend nieuws, kalibreren en Bledisloe park

6 augustus 2017 - Palmerston North, Nieuw-Zeeland

Dit was onze tweede week van stage. We kregen het bericht dat onze supervisor de diagnose kanker heeft gekregen. Erg vervelend nieuws voor hem. De komende tijd zal hij ons dan ook niet begeleiden. Dit bericht verklaart ook wel waarom we weinig contact konden leggen vorige week.
Deze week hebben we wat problemen opgelost met betrekking van de crank sensoren. De crank sensoren zijn verbonden met een laptop. Het idee is dat deze laptop gesloten in een tas op de rug (camelbak) wordt gedaan tijdens het afnemen van de testen. De laptop stopte alleen met data opnemen als de laptop werd gesloten. Dit probleem hebben wij opgelost. Verder hebben we de cranks gekalibreerd. De waardes die de cranks nu aangeven kloppen namelijk niet. Dit doen we door gewichten aan de cranks te hangen, vervolgens deze data in te laden in een geschreven programma (Matlab) en dit te vergelijken met de waarde die eigenlijk aangegeven zou moeten worden. Deze kalibratie moeten we vanaf nu elke dag doen.

Kalibreren

Daarnaast hebben we veel opgezocht over het baanwielrennen zelf, de biomechanica van het fietsen en over de sensoren. We hebben nu tijdelijk een andere begeleider, Philip Fink. Hij weet iets af van het project, maar kan niet overal mee helpen. Hij is soms moeilijk te begrijpen en een beetje chaotisch. Dit maakt het een extra uitdaging. Verder ging de fiets van Denice deze week kapot (wat wel te verwachten was met die oude fietsen) en hebben we dus weer wat kilometers gelopen.

Dagelijkse route

Donderdag en zondag ben ik zelf gaan hardlopen, wat ik heerlijk vond. Even zelf wat doen en weer even lekker moe worden. Dat voelde goed. Jammer genoeg heb ik nog wel een beetje last van mijn knie. Zondag avond heb ik een mail gestuurd of ik bij de atletiekclub in Palmerston kan aansluiten. Ik ben benieuwd.
Harlopen

We hadden geen grote plannen voor dit weekend en besloten zaterdag ergens te gaan wandelen. Het was eindelijk geweldig weer! We hebben door het Bledisloe park gelopen in Palmerston. Veel foto’s (jammer genoeg nog geen mooie foto van een Tui) gemaakt en genoten van het buitenzijn. Fijn dat Denice hier ook erg van kan genieten.

Bledisloe park 1Bledisloe park 3Bledisloe park 4Bledisloe park 5Bledisloe park 8Bledisloe park 9Bledisloe park 10

’s Avonds hebben we nog foto’s gemaakt bij de rivier en kwamen er vrienden van Brett op bezoek waarmee we samen een film hebben gekeken. Zondag regende het weer en was het erg koud in huis.

Manawatu river bij schemer 2Manawatu river bij schemer 3Spur-winged ploverRelaxed