Vertrek en afscheid

19 juli 2017 - Schiphol, Nederland

Maandag 17 juli was het eindelijk zover, Denice en ik mochten vertrekken naar Nieuw-Zeeland! De vlucht vertrok pas einde middag, dus we hoefde niet vroeg weg van huis weg. Ik had lekker geslapen en was eigenlijk niet heel zenuwachtig. Het voelde eerder raar, omdat je wel weet dat je de komende 4 maanden niet thuis komt en je familie niet ziet, maar eigenlijk geen idee hebt hoe lang dat is. Ik had er in ieder geval heel veel zin in om het avontuur aan te gaan!
Ik pakte en checkte mijn laatste spullen en had mijn laatste hagelslag :- ). Om 11 vertrok ik samen met mijn backpack, dagrugzak, mama, papa, Maaike en Anneke richting Schiphol. Nadat we waren aangekomen, kwamen Harry, Oma en Jet ook aan. Super gezellig dus!
Ik kreeg een foto van Denice in haar ringstaartmaki onesie op Schiphol. Een grapje dat een half jaar geleden begonnen is. Ik had mijn koala onesie natuurlijk ook mee, gekregen van studiegenoten die dit grapje wel konden waarderen. Ik kan je vertellen dat deze onesie later heerlijk was tijdens onze lange vlucht!

Nadat Denice en ik elkaar gevonden hadden op Schiphol kocht ik nog een flybag voor mijn backpack en gingen Denice en ik in de rij staan om onze bagage in te checken. Ik legde mijn backpack op de band en deze was netjes 14 kg (mocht 30 kg zijn). Mijn dagrugzak was net een kilo te zwaar, dus ik pakje mijn fles eruit, want deze moet toch leeg zijn bij de security controle en toen was het goed. We werden de kant van de security controle op gewezen, maar dat gingen we natuurlijk nog niet doen voordat we onze familie hadden geknuffeld. Zij zaten ondertussen ergens lekker koffie te drinken. Hier was het gezellig en maakten we nog wat foto's. Ik was nog steeds niet echt zenuwachtig (dit ging later ook niet komen trouwens). Misschien wel doordat ik al heel lang wist dat dit afscheidsmoment ging komen. Ik knuffelde iedereen en daarna nog een keer :-), achja waarom ook niet. Maaike knuffelde ik drie keer denk ik. Zij is nu voor 4 maanden het enige kind thuis en dat is best wel saai natuurlijk! Hierna gingen we toch echt weg, of toch niet... We gingen naar de security controle. Aangezien dit tegenover het restaurant was waar we net zaten, konden we nog heel lang zwaaien. Eigenlijk te lang.

Bagage incheckenWe gaan het avontuur aanGezellig kletsen