Veel vertraging..

22 juli 2017 - Palmerston North, Nieuw-Zeeland

Vandaag ging de wekker om half 7 om naar Palmerston North te vertrekken. Een vlucht van een uurtje vanaf Auckland. De vlucht zou al iets vertraging hebben en dit werd later nog iets meer.

Hier ging alles nog volgens plan

Het was wederom druilerig weer vandaag, dus mooie uitzichten konden we wel vergeten. We stapten in een super klein propellervliegtuigje wat ik eigenlijk wel cool vond. De piloot vertelde nog dat we over mooie gebergtes heen vlogen, maar daar was jammer genoeg niks van te zien. Al snel gingen we weer bijna landen. Vanuit de lucht leek het soms net Nederland met alle weilanden. We naderde de grond, maar toen ging het vliegtuig opeens weer versnellen en steeg het op. Een ervaring erbij! Het zou slecht weer zijn en dit gaf problemen voor de landing. Na een half uur rondgevlogen te hebben, maakten we ons weer op voor de landing, maar hier gebeurde weer precies hetzelfde en stegen we weer op. Oké en wat wordt nu het plan dacht ik… Toen kwam het bericht dat we weer helemaal terug gingen vliegen naar Auckland.

Na twee mislukte landingen, terug naar Auckland

Na ruim 3 uur waren we dus weer op dezelfde plek.

Uit het vliegtuig, maar nog steeds in Auckland

Op Auckland werd ons een vlucht aangeboden naar Wellington, deze vlucht zou pas over 7 uur vertrekken. In Wellington zou een bus klaarstaan die ons dan in 2,5 uur naar Palmerston North brengt. Dus toen begon het lange wachten…

Wachten...Wachten...Opgepast! verveling

Om 18 uur vlogen we eindelijk naar Wellington. Nogal moe aangekomen, gingen we opzoek naar de bus. Het kleine busje werd bestuurd door een oude man (zonder tanden). De busreis was erg vervelend, het was namelijk zou koud in de bus en ik viel steeds half in slaap.

Koude bus, brrr!

Uiteindelijk, ruim 13 uur later dan gepland kwamen we aan in Palmerston, waar Brett ons op stond te wachten. Part of the experience zij hij over onze vertraging. Brett is de man van onze homestay en wonen we dus drie maanden mee in hetzelfde huis.