Start van de stage

24 juli 2017 - Palmerston North, Nieuw-Zeeland

Vandaag was het onze eerste stage dag. We vertrokken om 8:00 om naar de bushalte 40 minuten verderop te lopen. We krijgen fietsen, maar die zijn er nog niet. De bushalte bleek verder weg te zijn en we dreigde te laat te komen op onze eerste stagedag… Lekker begin dus. We liepen wel door een mooi park (Ongley park).

Ongley park

We pakten de bus en ietsje later dan gepland kwamen we aan op de universiteit. Hier moesten vooral een aantal papieren worden ingevuld en kregen we een rondleiding over de universiteit. Een uurtje later waren we al klaar en vroegen we of dit echt alles was voor vandaag. Ja dus.

Spannend, bijna binnen!

Dan zelf nog maar even over het terrein lopen langs de sportschool en bibliotheek.

Parkje bij de UniversiteitParkje bij de UniversiteitDe latijnse naam is net zo gek als de Nieuw-Zeelandse naam

We belden Kat, een vrouw die ook voor het eerst op de universiteit was en had aangeboden om ons ergens af te zetten in de stad. Ze bracht ons naar de Wharehouse, waar ik een hot watter bottle (kruik) kocht, omdat het nog steeds erg koud is in het huis.
We liepen door naar de stad gingen langs de bank en bibliotheek (omdat het hier warm was) en zaten erg op tegen het teruglopen. Gelukkig was Brett klaar met werk en vond het niet erg om ons op te halen.