New Plymouth, Mount Taranaki en Te Rewa Rewa bridge

30 juli 2017 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

(Zie video's voor een filmpje)

Dit weekend zijn we naar New Plymouth gegaan. We vertrokken vrijdag om 13:00, dus we hadden een kort dagje op de universiteit. We hebben nog steeds weinig contact met onze begeleider. Dit vind ik wel vervelend want ik kom hier wel om wat te leren en te doen. Maar goed, eerst een weekend weg en dan zien we wel weer. De weg naar New Plymouth zou een saaie weg zijn volgens Brett en het regende natuurlijk weer. Ik vond de route best mooi. We reden door de bekende groene heuvels van Nieuw-Zeeland. Door het slechte weer was het nog niet mogelijk om Mount Taranaki te zien. De eyecatcher van New Plymouth.

Groene heuvels en schapen

Brett zette ons af bij het Ariki backpackers hostel. Een gezellig hostel met een leuke hond Ronnie. Bij het informatiecentrum vroegen we wat leuk was om de volgende dag te doen. Het zou mooi weer worden en het zou een goed idee zijn om de shuttlebus te nemen naar Mount Taranaki om daar te wandelen. We liepen snel door naar de zee, want de zon ging bijna onder. Wat was deze zonsondergang mooi om te zien! We herinnerde elkaar eraan dat we echt in Nieuw-Zeeland zijn en hoe gaaf dit is!

Ondergaande zon New PlymouthOndergaande zon New Plymouth

De volgende dag stonden we om half 8 klaar voor de schuttle bus. De lucht was stralend blauw. We ontmoette twee meiden die ook naar Mount Taranaki gingen. Cristal uit Frankijk en Emily uit Amerika. We besloten om samen te gaan wandelen. Onderweg keken we al onze ogen uit. Mount Taranaki is echt heel mooi om te zien. Het is een vulkaan en heilig voor de Maori’s. We horen dat de oorspronkelijke bewoners, Maori’s hier echt de ruimte krijgen in Nieuw-Zeeland. In de rest van de omgeving zijn geen bergen te bekennen en dit maakt Mount Taranaki extra bijzonder.

We hebben die dag een aantal korte wandelingen gedaan. De Veronica Loop Track, Ngatoro loop track, Commet loop track en als laatste de Summit climb. Allemaal mooie wandelingen.

Veronica loop trackBij Mount TaranakiBij Mount Taranaki

Zo liepen we in de sneeuw, maar tegelijkertijd ook tussen tropische bomen. Dit zag er heel apart uit. Er waren veel kronkelige bomen met mos erop, bijna een sprookje.

Kronkelige bomenKronkelige bomenBij Mount TaranakiIjs en sneeuwBij Mount TaranakiBij Mount Taranaki

We kwamen terecht op smallere paadjes die ons naar prachtige uitkijkplekken leidde. Vanaf hier hadden we uitzicht op de berg, zee, New Plymouth en zagen we de hoogste berg (Moun Ruapehu) van het noordereiland. We sloten de wandelingen af met warme chocolademelk en reden terug naar New Plymouth. De man van de shuttle bus vroeg of wij nog naar een mooie plek wilde. Hij bracht ons naar lake Mangamahoe. Vanwaar we een prachtig uitzicht hadden op Mount Taranaki. Ik houd van dit soort verassingen!

Lake Mangamahoe
Samen met Cristal en Emily aten we en pizza bij een backpackers café. Het was echt een leuke dag met deze meiden en ik ben blij dat we ze ontmoet hebben.

Mmm 5 dollars backpackers meal
De volgende dag deden we de Coastal walk naar de Te Rewa Rewa Bridge samen met Emily. Cristal was al weg. Het was wederom een heldere dag. We liepen over het strand, waar het zand zwart en glinsterend was. Mount Taranaki konden we ook weer heel mooi zien liggen.

New Plymouth

De te Rewa Rewa bridge is een bekende brug dankzij de structuur en schijnt een belangrijke prijs gewonnen te hebben. Ook kun je precies door de brug heen Mount Taranaki zien.

Te Rewa Rewa bridge

In de zon voelde het haast als zomer. We hebben nog heerlijk bij de zee gezeten en reden daarna terug naar Palmerston.

New Plymouth