Weekendje Wellington

20 augustus 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vrijdag hadden we een gewone stage dag waarbij we voor het eerst de fiets buiten hebben getest met lekker weer. Er zijn nog wat problemen die we moeten oplossen, maar we zijn weer een stap verder! Ook heb ik eindelijk mijn internship kaart ontvangen. Het bewijs dat ik hier echt mijn stage doe (de kaart is vooral fijn zodat we gratis met de bus kunnen).

Internship cardFixed gear

Aangezien we best vaak niks te doen hebben, hebben we geregeld dat we een aantal lessen kunnen gaan volgen. Dit zijn de lessen Training principles en Exersice physiology. Ook kunnen we misschien bij andere projecten mee gaan kijken. Ik kijk hier erg naar uit.
’s Avonds namen we een Intercity bus naar Wellington. Waar we laat aankwamen en nog een half uurtje naar ons hostel moesten lopen. Hoewel ik niet een stads persoon ben, was het wel weer even fijn om aan te komen in een grotere stad. Het nachtleven was al goed begonnen. Wij gingen snel slapen, want het nachtleven verkennen stond op de planning voor de volgende avond.
Zaterdag gingen we om 9 uur op pad, want we hadden de hele dag nodig.

Wellington 8Wellington 10Wellington 12

Als eerste zijn we naar de Mount Victoria lookout gegaan. Vanaf hier hadden we uitzicht over Wellington. Het was wel een beetje regenachtig. Wellington staat ook wel bekend om het slechte wisselvallige weer.

Wellington 1Wellington 5Wellington 6Wellington 7Wellington 8
Hierna pakte we de Cable Car naar de Botanic garden. Het klaarde weer op en de zon begon te schijnen. Vanaf hier hadden we weer uitzicht over Wellington en hebben we heerlijk rondgelopen tussen de planten.

Wellington 13Wellington 14Wellington 15Wellington 16Wellington 17Wellington 18
Als laatste activiteit stond het Te papa tongarewa museum op de planning. We hadden hiervoor 1 ½ uur de tijd. Dit was eigenlijk te kort, want het is een mooi museum. De eerste expositie ging over de 1e wereldoorlog. Er warden hele grote en realistische beelden gemaakt van mensen die deze oorlog hadden meegemaakt met hun verhalen erbij. Erg indrukwekkend.
Hierna heb ik nog veel geleerd over Nieuw-Zeeland zelf; over aardbevingen, vulkanen, dieren en planten. Misschien gaan we nog een keer naar het museum als we terug zijn in Wellington.

Te papa tongarewa museumKiwi birds

Deze dag was al erg leuk en we hadden ’s avonds ook nog het uitgaan op de planning. Na 2 uur te hebben gelezen/geslapen waren we klaar om erop uit te gaan. Er bleek een rugbywedstrijd bezig te zijn tussen Nieuw-Zeeland en Australië waar iedereen naar zat te kijken. We waren opzoek naar muziek dus we begonnen in een karaoke bar, daarna naar een Western feest, een club waar we als vip naar binnen konden door een meisje die we hadden ontmoet en daarna nog een andere. Ik vind het wel leuk om uit te gaan, maar na half 3 is het echt wel klaar bij mij. Maar ja omdat ik maar één keer in Wellington uitga gingen we nog even door.

Western feest

Onze nacht hierna was erg kort, omdat onze bus alweer vroeg vertrok terug naar Palmerston. Een jongen die zeer waarschijnlijk een oogje had op Denice (ze heeft hem later netjes afgewezen) heeft ons naar het station gebracht. Zondag heb ik eerst even geslapen, ben ik nog even wezen hardlopen en heb ik met oma gebeld om haar te feliciteren met haar verjaardag.