Methode schrijven, atletiektrainingen en onze homestay

3 september 2017 - Palmerston North, Nieuw-Zeeland

Ik was benieuwd hoe deze week eruit zou komen te zien. De studenten hebben nu twee weken mid-semester break. Niet dat we zoveel contact hebben met de studenten, maar betekent dit hier ook dat de docenten er niet zijn? Matt heeft aangegeven 5 september weer terug te zijn, dus hij zal er in ieder geval niet zijn. Phil is er maandag en dinsdag alleen niet. Het is vooral jammer dat we de lessen niet kunnen volgen die we net geregeld hadden.
Deze week hebben we vooral besteed aan het schrijven van de methode en het meetprotocol. Woensdag hebben we nog een proef test gedaan. Nu hadden we gelukkig een betere proefpersoon geregeld, Adam. Een aardige man, de labmanager en doet zelf aan mountainbiken. Adam had zijn eigen klikpedalen meengenomen zodat we dit ook konden testen. De test ging goed! Het programma reageerde goed en het enige wat we nog moeten krijgen is een langer kabel. Voordat we kunnen beginnen met de testen moeten we een informatiebrief opstellen voor de proefpersonen en een toestemmingsformulier regelen. De informatiebrief had ik dus in mijn beste Engels proberen op te stellen, alleen blijkbaar moest dit via een speciaal format en heef Phil dit volledig omgeschreven. Ik heb liever dat Phil dat dan zegt en dat wij dat kunnen veranderen in plaats van dat hij het helemaal doet maar goed. Ik vind het wel interessant wat we allemaal nodig hebben voor het uitvoeren van de testen. De test moeten bijvoorbeeld worden geëvalueerd zodat het bestempeld kan worden als een test met laag risico.
Ik merk dat ik wel toe ben aan het doen van de testen. De rest is eigenlijk allemaal in orde en dit betekend dat we verder niet zo veel kunnen doen. Na deze week hebben we ook nog maar vijf weken. We willen testen gaan doen met 20 proefpersonen op de vergelijkingsfiets en op de ergometer. Per proefpersoon zijn we ongeveer een uur bezig. Daarnaast zijn we ook nog afhankelijk van het weer, want de dure cranks mogen niet nat worden en het regent hier veel! Volgende week maar snel afspreken met Phil zodat we de rest zelf kunnen regelen.

Woensdag en donderdag ben ik naar atletiektrainingen geweest. Woensdag hoogspringen en donderdag sprint. Ik heb eindelijk de leukere trainingen gevonden denk ik met atleten van mijn leeftijd! De trainingen in Nederland heb zijn veel beter maar toch ben ik erg blij dat ik dit ben gaan doen. Hierdoor heb ik contact met andere studenten, iets wat ik op de universiteit een beetje mis. Ik durf daar ook alles te vragen en het maakt me niet uit als ik iets verkeerds zeg in het Engels. Misschien omdat de atletiekbaan heel bekend voor mij is. Hoe leuk is het dat ik eens kan trainen aan de andere kant van de wereld!

Voor het weekend hadden we geen plannen. We zijn op de helft van ons verblijf in Palmerston North.
De homestay is wel oké. Er zijn wel wat dingen waar we ons aan moeten houden en er komen er steeds wat bij. Ik ben wel nog steeds blij dat we gebruik maken van een homestay. Je hebt namelijk het hele huis, een verwarming (ook al is het er maar één) en internet. Iets wat niet alle accommodaties hier hebben. Daarnaast is het ook interessant om samen te leven met een echte Kiwi en om samen te leven met een ander persoon.

Homestay 1Homestay 4Homestay 5Homestay 9PoppyHomestay 7
Zaterdag ben ik zelf een rondje wezen fietsen naar de stad en heb hier geluncht en ‘s avonds hebben we Harry Potter gekeken.

Plaza 2Square 1Square 2Square 3Square 4EXE

Zondag zijn we naar Flip City gegaan, een trampoline park (met heel veel kleine kindjes). Denice is een trampolinist, dus ze kon hier weer even lekker springen.