Eerste stageweek

28 juli 2017 - Palmerston North, Nieuw-Zeeland

Tijdens deze eerste week van stage hebben waren we vooral bezig om onze plek te zoeken op de universiteit en in de stad.

Supermarkten verkennenRugby velden achter de universiteitSchoolunivormen

We hebben een werkplek gekregen in de Postgraduate room. We zitten hier samen met een paar medewerkers en studenten die vooral hard werken en weinig te kletsen hebben.

Mijn werkplekDenice aan het werk

Wel is er een gezellige thearoom waar we al een aantal leuke gesprekken hebben gehad met de staff. Hier staat ook een broodrooster. Ik kan je vertellen dat sinds ik in Nieuw-Zeeland ben bijna geen brood heb gegeten wat niet getoast is.
Ons project vindt vooral plaats in het Human performance lab. In dit onderzoekslaboratorium worden lessen gegeven waarin studenten leren om training te geven en de wetenschap achter de training. Naast de klassen die worden gegeven wordt ook hier onderzoek verricht. Er staan fitness apparaten waar wij naast de lesuren ook op zouden mogen trainen.
We merken dat het lastig is om contact te krijgen met onze supervisor. Volgens Brett is hij een hele drukke man. Donderdag hadden we een afspraak staan om meer te weten te komen over ons project. In de volgende blog zal ik hier wat meer over vertellen. Donderdag en vrijdag hebben we wat kleine testen gedaan voor ons project en zijn we gestart met de analyse fase voor ons verslag.
Woensdag kregen we eindelijk onze fietsen. Een oude mountainbike en een racefiets die van onze supervisor zelf is. Deze gaat nog omgeruild worden voor een ‘oudere mountainbike’ volgens hem. Hopelijk heeft die fiets een iets zachter zadel, want van deze fiets krijg ik echt ontiegelijk veel zadelpijn!
Brett heeft ons aangeboden om dit weekend mee te rijden naar New Plymouth. Een plaats ongeveer 3 uur vanaf hier dat aan de zee ligt. Natuurlijk hebben we dit aanbod aangenomen en hebben we een hostel geboekt.