Drukkere weken stage!

25 september 2017 - Palmerston North, Nieuw-Zeeland

De afgelopen twee weken van stage waren gelukkig een stuk drukker en daardoor veel leuker! We hebben acht metingen gedaan met de proefpersonen. De meting zelf doen is eigenlijk vrij simpel en neemt ongeveer 45 minuten in beslag. De proefpersonen waren een aantal medewerkers van de universiteit en twee renners waarvan één elite.

Meting

Hopelijk kunnen we voor volgende week nog een aantal proefpersonen regelen of krijgen we antwoord op de flyers die we hebben opgehangen. We gaan waarschijnlijk niet meer voor de 20 proefpersonen. We hebben besloten om volgende week de laatste metingen te doen op de fixed gear fiets en dan maar te zien hoeveel proefpersonen we hebben gehad. Dan kunnen we nog de cranks (die de krachten van de renner meten) nog overzetten naar de ergometer en daar een aantal metingen op doen. Dan hebben we toch wat resultaten waar we wat mee kunnen. Doordat de fixed gear erg klein is, is het niet mogelijk om lange proefpersonen te regelen. Dit heeft als nadeel dat we niet aan hele zware proefpersonen komen wat juist een vereiste was voor het project. Wel maakt het minder uit hoe veel het gewicht verschilt tussen de proefpersonen. De versnellingsbak die op de ergometer zit moeten wij zo instellen dat het fietsen op de ergometer gelijk is aan het fietsen op de fixed gear fiets. Alleen zijn wij erachter gekomen dat de versnellingen helemaal niet zo veel verschillen als je zwaarder of lichter bent. Zo zijn er wel meer beperkingen van het onderzoek, maar dat hoort allemaal bij het onderzoek doen denk ik.
Naast de testen hebben we veel tijd aan het verslag gezeten. Het einde van de stage en dus ook het inleveren van het verslag komt wel erg eng dichtbij nu.
Verder ben ik naar een aantal lectures (lessen) geweest. Één lecture ging over anaerobe training met de testen (lactaat en VO2 max) erbij om te zien of je in het goede energiesysteem aan het trainen bent. De tweede lecture ging over het TGFU-model. Een trainingsmanier om vooral bij teamsporten de sporters beter inzicht te geven in hun spel. Niet echt een onderdeel van bewegingstechnologie maar wel interessant om te zien hoe de studie hier is ingedeeld.
Toen eindelijk de zon een keer scheen, ben ik gaan wandelen en heb wat foto’s gemaakt.

Wandeling 1Wandeling 2Wandeling 3Wandeling 4Wandeling 5Wandeling 6

De rest van de afgelopen twee weken was het weer niet echt geweldig, het heeft zelfs gehageld. Naast deze hagel, heb ik ook weer hagel(slag) op mijn brood! Ik kreeg een pakketje van mama en Maaike met vacuümverpakte hagelslag, hoe geweldig!

Hagelslag!Getraind!Hagel

Mooie lucht
De afgelopen twee weken zijn we in de weekenden weg geweest naar National Park Village en hebben we een wandeling met overnachting (tramping) gedaan, maar dat lees je later.

1. Ineke de Haan:
    26 september 2017
    Leuk om weer te lezen in de trein van Utrecht naar Woerden. Doei!
  2. Annemarie Westerveld:
    26 september 2017
    Zo, helemaal bij gelezen. de link die je mij gestuurd had deed het eerst niet goed. Nu via Paul een werkende link gekregen.
    Wat een ervaringen allemaal en je staat je vrouwtje wel. Succes met je laatste stage weken. En geniet daarna van je vrije tijd.
    Greetings, Annemarie
  3. Anneke Zoer:
    1 oktober 2017
    Mooi verhalen en mooie foto`s . Toch wat lente op de foto`s . Hoop dat het bij de laatste hagel blijft en regen heb je ook wel genoeg gehad zo te lezen. Geniet van de laatste weken "vakantie". Dik verdiend. Wens jullie droog en zonnig weer toe en een hoop plezier